Twee ondernemers hebben een droom, het realiseren van een eigen carwash. Dit begint bij het zoeken naar een geschikte locatie en die werd gevonden. Vervolgens is de vraag bij Linkin Business neergelegd om deze regionale markt in kaart te brengen. In eerste instantie heeft Linkin Business een model ontwikkeld met factoren die relevant zijn voor [...]
Case Evaluatie Horecanota
Onderzoek, Project management
Op 2 juli 2015 is door de gemeenteraad de horecanota vastgesteld. Bij de vaststelling van de horecanota is bepaalde dat de effecten van de speerpunten van het beleid worden geëvalueerd met de betrokken partijen. De betrokken partijen in dit geval zijn de inwoners en bezoekers, horeca ondernemers en politie en stadstoezicht. Na het eerste evaluatiemoment is er dan [...]
Case Vitale Sportverenigingen
Onderzoek, Project management
Linkin Business heeft van de Gemeente Alkmaar opdracht gekregen drie sportverenigingen te ondersteunen bij het onderzoek naar draagvlak voor het realiseren van een "amateurvereniging van de toekomst". Doel hiervan was om in samenwerking met de verenigingen verbindingen te leggen met maatschappelijke organisaties teneinde elkaar te versterken. Op basis van interviews met relevante personen van de gemeente [...]
Case Marktonderzoek bedrijfsovername
Onderzoek
Een buitenlandse investeringsmaatschappij heeft vanuit haar expertise en core-business het idee goede kansen te zien voor een overname op de Nederlandse markt. Het betreft niet zomaar een overname maar één die heel gericht aansluit op haar portefeuille. Er zijn een aantal regio's en mogelijk over te nemen kandidaten die in het profiel zouden passen gesignaleerd. [...]
Case Meerjarenplan Brede Scholen
Concepten en plannen, Onderzoek
Etuconsult en Linkin Business hebben van de Gemeente Utrecht opdracht gekregen de Utrechtse Brede Scholen te ondersteunen bij het maken van een Meerjarenplan. Doel hiervan is om de brede scholen een instrument te geven om hun positie en processen te verbeteren. Op basis van van de reeds aanwezige informatie en door kwalitatief onderzoek onder de direct [...]
Case Landelijk Steunpunt Brede Scholen
Marketing campagnes, Onderzoek
Om de ontwikkeling van brede scholen in het primair- en voortgezet onderwijs te stimuleren, richtte het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in 2009 het Landelijk Steunpunt Brede Scholen op. Het Landelijk Steunpunt ondersteunt scholen, gemeenten en andere relevante organisaties bij de ontwikkeling van brede scholen. Dit doet het Landelijk Steunpunt door actief contact te [...]
Case Innovatiemiddag Alkmaar
Concepten en plannen, Onderzoek, Project management
Kennisregio Alkmaar heeft de ambitie de kenniseconomie in Alkmaar en de regio te versterken. Dit doet zij door het stimuleren van de ontwikkeling van kennis en innovatie door bedrijven, onderwijs- en onderzoeksinstellingen. Hierbij ligt het accent op de economische groeiclusters Energie & duurzaamheid, Zorgmedisch en Sport. Om beter kennis te nemen van regionale ontwikkelingen en innovaties [...]
Case Nannywereld
Concepten en plannen, Onderzoek, Project management
Triodus is voortgekomen uit een van de eerste kinderopvangorganisaties in Nederland. Zij heeft ruim 50 kindercentra in Den Haag. Ongeveer 500 medewerkers zorgen dagelijks voor de opvang en back office van ruim 2.500 kinderen. Linkin Business, de partner van Triodus op het gebied van klant- en medewerkertevredenheidsonderzoeken, is op basis van haar marketing expertise gevraagd [...]