Hoe ziet jouw content flow eruit?
Content is van oudsher essentieel met betrekking tot het realiseren van een autoriteitspositie. Met de digitalisering en opkomst van social media (en hiermee ook de vindbaarheid) is dat alleen maar belangrijker geworden. Maar hoe richt je zoiets in en welke [...]
Druk? Ideaal moment om te starten met social media…
Nu de economie weer flink in de lift zit heeft iedereen het druk. Druk met nieuwe klanten, bestaande klanten die meer willen, de overvolle mail inbox doorploeteren, gek worden van de vele whatsapp-groepen en dan ook nog eens de moeite [...]
Onvervulde stageopdracht? Vertel het ons
Medio februari hebben wij een super leuk marktonderzoektraject binnen gehaald. Het bedrijf was in eerste instantie eigenlijk op zoek naar een stagiair. Echter, zijn stagiairs in deze periode vaak al eind januari/ begin februari onder de pannen. En dan is [...]
Social media tools; je kunt niet zonder!
Als je al een intensieve gebruiker bent van social media loop je al snel tegen de beperkingen aan van de verschillende platformen. Een tweet verstuur je op Twitter zodra je op de Send knop drukt. Terwijl je er net 10 [...]
5 tips voor toepasbaarheid video
De afgelopen periode heb ik aan fantastische projecten mogen bijdragen. Daarbij was video ook telkens een belangrijk onderdeel. Het viel me op dat er op dit gebied echt veel te weinig kennis aanwezig is om dit prachtige middel ook optimaal [...]
Breng de boodschap naar jouw doelgroep!
Veel bedrijven willen zichtbaar worden via social media. Dat doen zij door berichten te delen of een blog te schrijven (zoals deze) in de hoop dat mensen dat zien en op hun website gaan kijken. Dan hebben wij slecht nieuws [...]
Social media marketing tips
Omdat wij dagelijks voor tientallen bedrijven de social media accounts beheren en campagnes uitvoeren mag je wel aannemen dat wij over een enorme hoeveelheid voortschrijdend inzicht beschikken. Natuurlijk willen wij jou als vaste lezer van onze blog daar ook van [...]
Nieuwe website of webshop?
De afgelopen jaren hebben wij met veel plezier en passie tientallen websites en webshops mogen begeleiden. Enerzijds eigenlijk omdat wij veel verschillende marketing ervaringen hebben met bedrijven en dus weten hoe het werkt, anderzijds vanuit onze strategische aanpak en daadkrachtig [...]
Social media is veel meer dan posten
Wekelijks kom ik langs veel bedrijven om ze te helpen met marketingvraagstukken. Social Media is hier in toenemende mate een onderdeel van (gelukkig wel!). Ik stel dan ook de vraag: En hoe gaat met het jullie Social Media? De reactie is dan meestal: [...]
Hoe denken ouders over schoolfruit?
Linkin Business en Schoolfruit.nl gaan de komende periode samenwerken om meer inzicht te krijgen in vraagstukken op het gebied van gezonde voeding. Door middel van onderzoek onder ouders in Nederland, zowel indirect via scholen als direct, zal dit in kaart [...]
Nieuwe website Winkelaar
De nieuwe website voor Administratie- en advieskantoor Winkelaar staat live! Linkin Business kreeg de opdracht om te zorgen dat de website aan de huidige eisen voldoet zodat deze responsive is voor mobiel en tablet . Bovendien was het design van [...]
Wat is het imago van De Waaier?
Het is nooit verkeerd om kritisch naar jezelf te kijken. Daarom laat De Waaier een imago-onderzoek door Linkin Business uitvoeren. Hoe bekend en bemind is de organisatie nou precies in de regio Alkmaar? De Waaier speelt in op een actuele [...]
7 voorwaarden voor succes op social media
Zoals je vast weet is ons zusterbedrijf Kickstart Your Social Media het activatiebedrijf om jouw zakelijke social media accounts te optimaliseren, beheren en boosten. Echter, lang niet alle bedrijven en organisaties die met ons in contact komen zijn hier klaar voor. [...]
Wat is monitoring?
Een monitoronderzoek of monitoringsonderzoek is een onderzoek dat periodiek wordt uitgevoerd om veranderingen te meten. Het proces van monitoring tenminste bestaat uit tenminste twee meting; een nulmeting (inventarisatie van de huidige situatie) en een effectmeting (evaluatie of resultaat). Bij een [...]
Meer super enthousiaste klanten door de Net Promotor Score
Klanttevredenheid is bij vele bedrijven en organisaties een belangrijke KPI (Key Performance Indicator). De achterliggende gedachte hierbij is natuurlijk dat tevreden klanten meer producten en afnemen en tevens vaker kopen. Het is dus van belang om tevreden klanten te hebben én [...]
In 5 stappen een vestigingsplaatsanalyse
Dit jaar hebben wij weer mogen werken aan tientallen trajecten waarbij een vestigingsplaatsanalyse is uitgevoerd. Maar hoe pakken voeren wij dit soort onderzoeken uit? In dit artikel leggen wij dat razendsnel uit aan de hand van een vijftal stappen. 1) Er [...]
Doe de BusinessPlanCheck!
Een businessplan is essentieel om planmatig en gestructureerd van start te gaan of door te groeien. Alhoewel het goed op papier zetten van een 'de business' nog best een klus is, kan het zo zijn dat je dat al voor elkaar [...]
Doe de OnderzoekCheck
Het belangrijk om op de hoogte te blijven van relevante informatie van jouw bedrijf of organisatie en de branche waarin je actief bent. Hierbij is onderzoek van essentieel belang. Sommige organisaties en bedrijven hebben al een prima zicht op welke [...]
Heb jij een unieke propositie?
Veel ondernemers en bedrijven zijn generalisten. Dat is jammer want zonder duidelijke keuzes krijg je nooit een unieke propositie en de kans op échte fans en promotors is dan ook veel kleiner. Bovendien denken veel bedrijven en ondernemers in producten en [...]
Logo en flyer Autobedrijf Fides
Fides is een autobedrijf uit Alkmaar en kwam bij Linkin Business met de vraag om een logo te ontwikkelen. Een logo dat zorgt voor een eigentijdse uitstraling en dat dient als basis voor andere communcatie-uitingen. Vervolgens is er op basis [...]
WordPress website en huisstijl ARCADIA Schoonmaak
ARCADIA Schoonmaak is een nieuw schoonmaakbedrijf in regio Alkmaar. ARCADIA Schoonmaak staat voor professionele en betaalbare onderhoud- en schoonmaakdiensten. Voor ARCADIA Schoonmaak heeft Linkin Business een logo en huisstijl ontwikkeld. Op basis hiervan zijn er ontwerpen gemaakt voor briefpapier en visitekaartjes. Na de keuze [...]
StagePlus programma van start
Onlangs is het StagePlus programma van Linkin Business weer van start gegaan. Afstuderende studenten worden in de laatste fase begeleid tijdens hun scriptie door ervaren marketeers van Linkin Business. Deze periode betreft het 5 studenten die zich in hebben geschreven [...]
Refresh e-book “Marktonderzoek doe je zo!”
De eerste versie van het e-book "Marktonderzoek doe je zo!" dateert alweer uit 2014. Inmiddels is dit e-book meer dan 23.000 keer gedownload. Wat ons betreft tijd voor een refresh van het e-book! Het e-book, een initiatief van de founder [...]