Onlangs is het StagePlus programma van Linkin Business weer van start gegaan. Afstuderende studenten worden in de laatste fase begeleid tijdens hun scriptie door ervaren marketeers van Linkin Business. Deze periode betreft het 5 studenten die zich in hebben geschreven voor inhoudelijke begeleiding van marketing en strategische projecten. Opdrachten die eerder zijn uitgevoerd zijn onder andere:

  • tevredenheidsonderzoek onder klanten en potentiële klanten
  • marktonderzoek naar omzetpotentie in een specifieke regio (vestigingsplaatsonderzoek)
  • haalbaarheidsonderzoek voor een nieuw product
  • een strategische businessplan
  • een creatief marketingplan.

Waarom StagePlus?

StagePlus biedt uitkomst voor zowel bedrijven, studenten als kennisinstellingen. Bedrijven willen vaak een praktische rapport dat kwalitatief goed in elkaar zit en niet in de la verdwijnt. Studenten zijn professional in wording en hebben behoefte aan een sparringpartner (van buiten het bedrijf en de kennisinstelling). De kennisinstelling levert enige begeleiding aan stagiair. Echter, is het aantal uur logischerwijs beperkt en richt deze begeleiding zich voornamelijk op de theoretische kant wat voor de accreditatie van de kennisinstelling qua van belang is.

Linkin Business speelt hierin op door tussen deze drie werelden te laveren. Zo krijgt het bedrijf het kwalitatieve eindproduct wat het verlangt, de student haalt zijn stage c.q. diploma en de kennisinstelling zwaait een goed afgeleverde student af. Inmiddels begeleid Linkin Business naast studenten ook parttime studenten en medewerkers die dergelijke marktonderzoek of marketing projecten uitvoeren.

Interesse in begeleiding van een stagiair, medewerker of heb je een concrete (stage)opdracht? Neem dan contact met ons op.