Veel bedrijven willen zichtbaar worden via social media. Dat doen zij door berichten te delen of een blog te schrijven (zoals deze) in de hoop dat mensen dat zien en op hun website gaan kijken. Dan hebben wij slecht nieuws voor hen…

Deze vorm van marketing werkt steeds slechter. Er worden namelijk heel veel berichten iedere dag gedeeld. Er is daardoor zoveel concurrentie op de tijdlijn van de volgers en de fans dat het, statistisch gezien, bijna onmogelijk is geworden dat hun doelgroep het ‘toevallig’ gaat zien/lezen. Ook de illusie hebben dat de zorgvuldig samengestelde en unieke content veel bezoekers gaat opleveren vanuit Google is een probleem. Want er zijn genoeg websites en die van jou (en die van ons net zo goed), tja die wordt niet echt serieus interessant gevonden door Google. Bovendien, stel dat jouw doelgroep nog niet door heeft dat hij/zij jou nodig heeft? Dan zijn ze niet eens op zoek naar jou via Google!

Draai de rollen daarom om en breng jouw boodschap gericht naar jouw doelgroep. Dat doe je door te luisteren naar conversaties op social media. Deze blog gaan wij bijvoorbeeld actief onder de aandacht brengen op Twitter bij accounts die wel berichten delen maar eigenlijk nooit de interactie aangaan met hun doelgroep. Of bijvoorbeeld berichten delen met linkjes waarop heel weinig wordt geklikt. Wij noemen dat proactief webcare. Dan reageren wij op bepaalde thema’s en reageren op vragen en verwijzen dan naar onze content. Maar het komt ook heel vaak voor dat jouw doelgroep zelf heel weinig deelt of geen relevante vragen stelt die jij kan oplossen. Ook geen probleem! Want dan stel jij hen toch een vraag?

Wij noemen dit presales en voeren dat voor tientallen bedrijven uit. Meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen? Laat het gerust weten: