Het is nooit verkeerd om kritisch naar jezelf te kijken. Daarom laat De Waaier een imago-onderzoek door Linkin Business uitvoeren. Hoe bekend en bemind is de organisatie nou precies in de regio Alkmaar?

De Waaier speelt in op een actuele wens van bedrijven om maatschappelijk betrokken te ondernemen. Het heeft in de loop van de tijd een netwerk opgebouwd en bemiddelt in ettelijke matches met maatschappelijke organisaties. Kortom, De Waaier ‘staat’. Maar dat is ook het gevaar; dat je vergeet om door te groeien. “Daarom hebben we Reinoud Bliek van marktonderzoek- en marketingbureau Linkin Business benaderd”, aldus Leoniek Verhage, accountmanager bij De Waaier. “Hij kan ons helpen om te bepalen waar we staan en hoe we de volgende stap kunnen zetten.”

Drie doelgroepen

Reinoud is met Linkin Business lang platformlid geweest bij De Waaier, en is dat nu via nevenbedrijf Kickstart Your Social Media. Hij kent De Waaier van binnenuit. “We gaan online enquêtes uitsturen naar drie doelgroepen: platformleden/partners, regionale bedrijven die niet bij ons aangesloten zijn en maatschappelijke organisaties”, legt Reinoud de onderzoeksopzet uit. “Uiteindelijk willen we een beeld krijgen van de – latente – behoeften van elk van deze stakeholders, op basis waarvan De Waaier haar dienstverlening kan uitbreiden, versterken en nog relevanter kan maken.”

Tussenstand

De kwaliteit van Linkin Business is om snel en effectief de peilstok in de markt te zetten zonder dat je overspoeld wordt door data. Reinoud: “Ik zeg altijd: het is een tussenstand. Dit soort inventarisaties werkt pas goed, als je ze periodiek herhaalt en kunt zien of je de juiste dingen doet.” De uitkomsten van het imago-onderzoek worden te zijner tijd bekendgemaakt.

Bron: De Waaier (Nieuwsbrief en MatchMarkt, tekst Berend Berlijn)