Veel ondernemers en bedrijven zijn generalisten. Dat is jammer want zonder duidelijke keuzes krijg je nooit een unieke propositie en de kans op échte fans en promotors is dan ook veel kleiner. Bovendien denken veel bedrijven en ondernemers in producten en diensten terwijl het de behoefte van de (kern)doelgroep is waar het om draait.

De laatste jaren zijn er veel markten en sectoren enorm veranderd. In toenemende mate zien wij dan ook dan bedrijven zichzelf weer proberen opnieuw uit te vinden (al dan niet genoodzaakt). Linkin Business helpt ondernemers en bedrijven bij het realiseren van een eigen, unieke propositie. Er zijn diverse hulpmiddelen die gebruikt kunnen worden om een propositie te bepalen. Wij gebruiken er doorgaans twee:

  • het “Propositiehuis” van voormalig innovatienetwerk Syntens, zie bovenstaande afbeelding
  • Seven Strata of Strategy van Verne Harnish

Wil je als ondernemer of bedrijf een onderscheidende marktpositie realiseren? Neem dan contact met ons.